- 10 Milletvekiline Ait Dokunulmazlık Dosyaları Meclis'e Sunuldu
- Turgutlu Belediye Başkanı Akın, ilçe genelinde süren yol çalışmalarını inceledi
- ABP Genel Başkanı'ndan 'CHP' iddiası: '86 vekil ile 74 il başkanı bize katılacak'
- Özel'den Erdoğan'a yanıt: 'CHP'de bir tane dış mihrak varsa o da sensin'
- NATO Zirvesi hazırlıkları dünya basınında: "Ankara bir kaleye dönüştü"
Mavi Kelebekler Çiğli’de gözyaşlarıyla anıldı
Çiğli Belediyesi, Srebrenica’da 1992-1995 yılllarında yaşanan ve insanlık tarihine kara bir leke olarak geçen soykırımın 30. yıl dönümünde, yaşamını yitiren 8 bin 372 masum insanı unutmadı. Türkiye Bosna Hersek Kültür Dernekleri Federasyonu, Ege Bosna Hersek Kültür ve Dayanışma Derneği iş birliğiyle düzenlenen anma etkinliği, duygusal anlara sahne oldu.
Çiğli Belediyesi Fakir Baykurt Salonu’nda gerçekleşen programa; Dünya Bosna Hersek Göçmenleri Birliği Başkanı Hasan Şehoviç, Türkiye Bosna Hersek Kültür Dernekleri Federasyonu Başkanı ve Bornova Belediyesi Başkan Yardımcısı Barbaros Taşer, Ege Bosna Hersek Kültür ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kasım Bakırcı, Çiğli Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Bakırcı, İzmir Büyükşehir Belediye Başkan Vekili ve Karşıyaka Belediye Başkan Yardımcısı Atilla Baysak, meclis üyeleri, muhtarlar, bürokratlar, Cumhuriyet Halk Partisi İlçe Örgütü ve çok sayıda vatandaş katıldı.
Bosna’nın hikayesi Çiğli’de anlatıldı
Etkinlik, duygusal atmosferi derinleştiren "Bosna Ağıtları" ile başladı. Ardından, yaşanan acıları ve katliamın izlerini gözler önüne seren kısa bir video gösterimi yapıldı. Etkinlik boyunca yaşanan duygusal yoğunluk, Bosna’daki acıların unutulmaması adına güçlü bir çağrı niteliği taşıdı. Katılımcılar, yaşananların tekrar etmemesi temennisiyle salondan derin düşünceler içinde ayrıldı.
Bakırcı “Soydaşlarımızı unutmadık, unutturmayacağız”
Srebrenica Katliamı’nın 30. yılı dolayısıyla düzenlenen anma etkinliğinde açılış konuşmasını yapan Ege Bosna Hersek Kültür ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Kasım Bakırcı, 30 yıl geçmesine rağmen yaşanan acının ilk günkü gibi yüreklerinde olduğunu vurguladı. Bakırcı “Bunca yıl geçmesine rağmen orada yaşananları unutamıyorum. Hala daha konuşurken boğazım düğüm düğüm oluyor. Soydaşlarımızı ve uğradıkları bu zulmü asla unutmadık, unutturmayacağız” dedi.
Taşer: “Bu acı dinmedi, katlanarak büyüdü”
Bornova Belediyesi Başkan Yardımcısı ve Türkiye Bosna Hersek Kültür Dernekleri Federasyonu Başkanı Barbaros Taşer, Bosna'da yaşanan soykırımın üzerinden yıllar geçse de acının dinmediğini, aksine katlanarak büyüdüğünü söyledi. Taşer, “Bosna Hersek’te yaşananlar asla unutulmamalıdır. Acıyı paylaşmak gerçekten çok zor. Bazı soydaşlarımız bu acıları hatırlamak istemese de unutamıyor. Ancak bizler, bu acıların bir daha yaşanmaması adına mücadele etmeliyiz. Bunun için de birlik içinde olmalı, Bosna ile olan bağlarımızı daha da güçlendirmeliyiz. Kültürel ilişkilerden turizme kadar birçok alanda iş birliği yaparak birbirimizi desteklemeliyiz.”
Şehoviç: “30 yıl geçti ama acılar hala taze”
Dünya Bosna Hersek Göçmenleri Birliği Başkanı Hasan Şehoviç, 1992 yılında ailesiyle birlikte Bosna Hersek’ten Türkiye’ye göç etmek zorunda kaldığı günleri anlatarak, yaşananların hala derin bir yara olduğunu dile getirdi. Şehoviç, konuşmasında dünyanın dört bir yanındaki Bosnalılara destek olunması gerektiğini vurgulayarak şunları söyledi: “Ne yazık ki 'güvenli bölge' denilen bir yerde binlerce insan yok oldu. 11 Temmuz’da Bosna Hersek’te yedi cenaze daha kalkacak. Kimlikleri ancak yıllar sonra tespit edilebilen bu yedi kişi, 30 yılın ardından toprağa verilecek. Fakat bunca yıla rağmen kimliği tespit edilemeyen binin üzerinde insan var. Neden mi? Çünkü onlar aileleriyle birlikte katledildi. DNA testi verecek bir yakınları bile kalmadı. Bu, 30 yıl sonra bile yüreğimizi yakan en acı gerçektir.”
Başkan Vekili Bakırcı: “Bir daha böyle acılar yaşanmasın”
Anma etkinliğinde konuşan Çiğli Belediyesi Başkan Vekili Mustafa Bakırcı, yaşanan soykırımın derin üzüntüsünü paylaştıklarını belirtti. Bakırcı, “Bir daha hayatımızda böyle acı olayların yaşanmamasını temenni ediyorum. Srebrenica’da yaşananlar insanlık tarihine kazınmış büyük bir yara. Bugün burada, bu acıyı hep birlikte anmak ve unutmamak için bir aradayız. Aynı zamanda Dünya Bosna Hersek Göçmenleri Birliği Başkanı Sayın Hasan Şehoviç’i, Bornova Belediyesi Başkan Yardımcısı ve Türkiye Bosna Hersek Kültür Dernekleri Federasyonu Başkanı Sayın Barbaros Taşer’i ve Ege Bosna Hersek Kültür ve Dayanışma Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Sayın Kasım Bakırcı’yı ilçemizde ağırlamaktan büyük memnuniyet duyuyoruz” dedi.
Yorum Ekle
Diğer Haberler
İzmir merkezli 'change araç' operasyonu: 1 tutuklama
İzmir merkezli 6 ilde düzenlenen operasyonda, ağır hasarlı araçların kimlik bilgilerini, çalıntı ve yurda kaçak yollarla getirilen araçlara aktarıp, bunları satarak yaklaşık 30 milyon lir...
Kemalpaşa'da Miniklerin Mezuniyet Coşkusu
Kemalpaşa Belediyesi'ne bağlı Gündüz Bakımevlerinde eğitim gören minikler, 2025-2026 eğitim öğretim yılını düzenlenen yıl sonu etkinliği ve mezuniyet töreniyle tamamladı. Ulucak, Merkez, ...
İzmir Valiliği'nden “İzmir 14. Onur Yürüyüşü" yasağı
İzmir Valiliği, 27-28 Haziran tarihlerinde “İzmir 14. Onur Yürüyüşü" kapsamında planlanan toplantı, yürüyüş, basın açıklaması, festival ve benzeri tüm açık alan etkinliklerini kamu düzeni...
Foça’da Cumartesi Günü Tiyatro Şöleni Yaşanacak
Foça Belediyesi, kültür ve sanat etkinlikleri kapsamında 27 Haziran Cumartesi günü tiyatroseverleri birbirinden renkli üç farklı oyunla buluşturacak. Foça Belediye Tiyatrosu Çocuk Oyuncul...
Bilim İnsanları Foça'da Körfezin Geleceğini Konuştu
Foça Belediyesi ile Foça Tarih ve Doğa Talanına Hayır Platformu iş birliğinde düzenlenen “Gediz, Deniz ve Dip Çamuru” Paneli, çevre bilimcileri, akademisyenler ve vatandaşları Foça’da bir...
Seferihisar Belediyesi'ne operasyonda tutuklama!
İzmir'in Seferihisar Belediyesi'ne yönelik yürütülen ‘rüşvet’ soruşturmasında daha önce gözaltına alınan İmar ve Şehircilik Müdürü Esin Uysal, çıkarıldığı mahkemede tutuklandı.
Başkanlar sağlık kontrolüne götürüldü
Yeşilyurt Mali Şube'den sağlık kontrolü için polis eşliğinde çıkarılan Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit ve Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin hastaneye götürüldü.
Yetişkin'in sağlık durumuna ilişkin açıklama: Diyalize girmesi gerekiyor
İzmir’de yürütülen soruşturma kapsamında aralarında Seferihisar Belediye Başkanı İsmail Yetişkin ile Balçova Belediye Başkanı Onur Yiğit’in de bulunduğu 24 kişi gözaltına alındı. CHP Gene...
Başkan Tugay UCLG Kültür Komitesi Eş Başkanlığına seçildi
İzmir Büyükşehir Belediye Başkanı Dr. Cemil Tugay dünyanın en büyük yerel yönetimler ağı olan Birleşmiş Kentler ve Yerel Yönetimler (UCLG) Kültür Komitesi'nin Eş Başkanlığına (Co-Presiden...
SOSYAL MEDYA
MAGAZİN
Yeraltı dizisinde bomba transfer iddiası: İsmail Hacıoğlu kadroya mı katılıyor?
NOW ekranlarının büyük ilgi gören ve 2026 yılına damga vuran fenomen dizisi "Yeraltı"nın yeni sezon kadrosuna ünlü aktör İsmail Hacıoğlu’nun dahil olacağı iddia edildi. Medyapım imzalı id...
TEKNOLOJİ
EDİTÖR'ÜN SEÇTİKLERİ
Babalık bir erkeğin beynini ve hormonlarını nasıl değiştiriyor?
Annelik sürecinde kadınların yaşadığı biyolojik ve hormonal değişimler tıp dünyasında uzun yıllardır bilinirken, güncel araştırmalar erkeklerin de babalığa biyolojik olarak hazırlandığını ortaya koydu. Bilim insanlarına göre, çocukla kurulan aktif temas babaların beynini kelimenin tam anlamıyla yeniden yapılandırıyor ve "annelere özgü" olduğu sanılan hormonları harekete geçiriyor.







Yorumlar
Bu haberde yorum bulunmamaktadir.